درمان اضطراب برای اشخاصی که به آن دچار هستند بسیار ضروری و واجب است. زیرا اضطراب اگر رشد پیدا کند می‌تواند زندگی شخصی و کاریتان را تحت الشعاع خود قرار دهد. پس هر چه سریع‌تر برای جلوگیری از پیشرفت اضطرابتان اقدام نمایید.

درمان اضطراب از مشاوره‌هایی است که دکتر امیر پیرایش در آن زمینه به شما کمک می‌کند.

اضطراب مسئله‌ای بسیار مهم می‌باشد و اگر شما یا اطرافیانتان بصورت خیلی حاد این مشکل را تجربه می‌کنید بهتر است هر چه سریع‌تر به یک مشاور مراجعه کنید زیرا پیشروی اضطراب باعث مختل شدن زندگی شما می‌شود.

درمان اضطراب

همچنین امکان دارد اضطراب مانع از موفقیت شما در شغل یا تحصیل شما شود. پس این مسئله را جدی بگیرید.

دکتر امیر پیرایش مواردی را برای راهنمایی شما در زمینه اضطراب ارائه می‎دهد و شما می‌توانید از این راهکارها برای درمان اضطراب خود کمک بگیرید.

درمان اضطراب

درمان فردی که مبتلا به اضطراب است، بستگی به ماهیت اختلال اضطراب آن شخص دارد. معمولا، درمان شامل انواع مختلفی از روش‌های درمان و دارو را با هم ترکیب می‌کنند.

شناختن علائم در حال ظهور و رشد، احساس اضطراب و انجام اقدامات لازم برای مدیریت شرایط بدون کمک روان‌درمانگر امکان پذیر نیست.

با این حال، اگر این امر نشانه‌های اضطراب را کاهش ندهد، یا اگر شروع به نمایان شدن دوباره علائم بطور ناگهانی یا شدید باشد، درمان‌های دیگری نیز به شما پیشنهاد می‌شود.

خود درمانی

در برخی موارد، فرد می‌تواند اضطراب را در خانه بدون نظارت بالینی مدیریت کند.

با این وجود، این ممکن است به دوره‌های اضطراب کوتاه‌تر و شدیدتر محدود شود.

روانشناسان برای مقابله با دوره‌های اضطراب مختصر یا متمرکز، چندین تمرین و تکنیک را توصیه می‌کنند، از جمله این تکنیک‌ها:

مدیریت استرس

با مدیریت میزان استرس، محرک‌های احتمالی را محدود کنید.

به فشارها توجه داشته باشید، کارهای دلهره آور را در لیست‌های انجام کار سازماندهی کنید و به اندازه کافی از وظایف حرفه‌ای یا آموزشی خودداری کنید.

تکنیک‌های آرام سازی

برخی اقدامات می‌تواند به کاهش علائم اضطراب از جمله تمرینات نفس کشیدن عمیق، حمام طولانی، مدیتیشن، یوگا و استراحت در تاریکی کمک کند.

تمرینات جایگزین کردن افکار منفی با افکار مثبت

لیستی از افکار منفی را بنویسید و برای جایگزینی آن‌ها لیستی دیگر از افکار مثبت تهیه کنید.

در صورت نشان دادن علائم اضطراب به یک عامل استرس‌زا خاص، می‌توانید تصور کنید که با موفقیت روبرو هستید و یک ترس خاص را پشت سر می‌گذارید.

پشتیبانی

با شخصی که به شما نزدیک است، مانند یک عضو خانواده یا دوست صحبت کنید.
از جلوگیری و سرکوب احساسات اضطراب خودداری کنید زیرا این امر می‌تواند اختلالات اضطرابی را بدتر کند.

بهترین مشاوره درمان اضطراب – بهترین مشاوره درمان اضطراب در تهران

ورزش

ورزش بدنی و یک شیوه زندگی فعال می‌تواند به شما در ساختن یک تصویر از خودتان را بهبود بخشد و باعث ترشح مواد شیمیایی در مغز شود که احساسات مثبت را تحریک می‌کنند.

ورزش بخش مهمی از سلامت جسمی و روحی است. می‌تواند احساس اضطراب شما را کاهش دهد و احساس بهزیستی شما را تقویت کند.

هفته‌ای سه تا پنج جلسه 30 دقیقه تمرین کنید. حتما تمریناتی را که از آن‌ها لذت می‌برید انتخاب کنید تا منتظر نتیجه مثبت آن‌ها باشید.

استرس را در زندگی خود کاهش دهید

زندگی خود را از نظر استرس بررسی کنید و به دنبال راه‌هایی برای به حداقل رساندن آن باشید.

از افرادی که شما را مضطرب می‌کنند خودداری کنید، در برنامه روزانه خود برای تفریح و استراحت وقت بگذارید.

کلینیک و مرکز مشاوره و روانشناسی و روانشناختی ندای آرامش روان

آدرس: تهران، فلکه دوم صادقیه، ابتدای خیابان ستارخان، بلوار شهدای صادقیه شمالی، نبش کوچه مرودشت، پلاک ۴، واحد ۷

تلفن‌های نوبت دهی و رزور وقت:

۴۴۲۴۴۹۱۶-۰۲۱
۴۴۲۹۷۲۵۱-۰۲۱
۴۴۲۹۷۶۷۰-۰۲۱

اگر به مشاوره تلفنی نیاز دارید می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز از طریق تلفن همراه خود با این شماره تماس بگیرید
۰۲۱-۷۴۴۷-۱۲۳۴

همچنین برای شارژ حساب کاربری خود برای استفاده از خدمات روانشناختی کد
۲۵#*۵۰۰* را شماره گیری نمایید

درمان وسواس
درمان افسردگی